LinkedIn wycofuje się z kontrowersyjnej zmiany. „To był tylko test”

LinkedIn przyznaje się do eksperymentu, który wywołał spore zamieszanie wśród użytkowników. Posty sprzed kilku tygodni, które zaczęły masowo pojawiać się w feedzie, wkrótce znikną z platformy. Przedstawiciele serwisu się tłumaczą.
LinkedIn wycofuje się z kontrowersyjnej zmiany. Fot. Shutterstock

LinkedIn przyznaje się do eksperymentu. Serwis wycofuje się z kontrowersyjnej zmiany algorytmu

Użytkownicy LinkedIna od kilku tygodni narzekali, że w ich feedzie pojawiają się posty opublikowane nawet miesiąc wcześniej. Jak się okazuje, nie był to przypadek, a celowy test platformy. „Twój feed postów mógł wyglądać w ostatnich tygodniach na delikatnie odmieniony” – czytamy w oficjalnym komunikacie LinkedIna. W dalszej części wyjaśnienia pada kluczowe zdanie:

Ta dramatyczna zmiana była tylko tymczasowa i teraz wszystko wróci do normy.

Wpis wywołał niemałe zamieszanie, a jego autor szybko usunął go ze swojego profilu. Do sprawy odniosła się również Gyanda Sachdeva, zarządzająca produktem na LinkedIn, która w rozmowie z Business Insiderem przyznała, że „wyciąganie starszych postów miało niezamierzone skutki uboczne”. Test miał pomóc osobom, które korzystają z LinkedIna sporadycznie, być na bieżąco z ważnymi informacjami. Jednak reakcje użytkowników pokazały, że świeżość treści jest dla nich kluczowa.

Nie podano jeszcze dokładnej daty, kiedy starsze posty znikną z feedu, ale LinkedIn zapewnia, że wszystko wróci do normy w najbliższym czasie.

Hashtagi na LinkedIn? Już nie są potrzebne

Kolejna ważna zmiana dotyczy hashtagów. W opublikowanym przez LinkedIn wideo wyjaśniono, że obecnie nie mają one wpływu na wyświetlenia postów ani ich zasięgi.

Odkąd ponad dekadę temu wprowadzono hashtagi, nasz algorytm naprawdę się rozwinął. Lepiej radzimy sobie z określaniem, czego dotyczą treści i staramy się dopasowywać je do odpowiednich odbiorców – tłumaczy Rishi Jobanputra, szef produktu w LinkedIn.

Obecnie algorytm analizuje treść postów na tyle skutecznie, że nie potrzebuje już dodatkowych podpowiedzi w postaci hashtagów. Co więcej, użytkownicy coraz rzadziej z nich korzystają, co jeszcze bardziej osłabia ich znaczenie.

LinkedIn wciąż szuka idealnego algorytmu

Zmiany na LinkedIn pokazują, że platforma nieustannie testuje nowe rozwiązania, by zwiększyć zaangażowanie użytkowników i wydłużyć czas spędzany na stronie. Tym razem jednak eksperyment ze starszymi postami nie przypadł do gustu społeczności. Serwis zapewnia, że wyciągnął wnioski i wraca do sprawdzonych rozwiązań.

Źródło: Wirtualne Media

Czytaj dalej: